zondag 8 januari 2012

Wally; een keurig konijn

Sinds ik hier woon, heb ik een heel erg mooi hok met twee verdiepingen. Boven kan ik eten, drinken en naar het toilet en natuurlijk ook een beetje rondhangen en knuffelen met mijn grote knuffelkonijn. Beneden kan ik me verstoppen in een tunnel, spelen met mijn rinkelbal, ook water drinken, lekker luieren in het stro en vooral: al mijn speelgoed opruimen in een doosje.
Ik ben heel erg netjes opgevoed. Ik gebruik mijn toilet heel erg goed, houd mijn waterbakje zo schoon mogelijk en ik hou niet van rommel.
Als mijn baasjes weer een speeltje boven in mijn hok leggen moet dat van mij zo snel mogelijk naar beneden. Ik duw en sleep het dan naar de trap en gooi het door het trapgat naar beneden. Soms blijft het speelgoed op de trap liggen en dan ben ik er nog drukker mee. Dan moet ik er langs zien te komen en ook nog weer van de trap gooien. Dat lukt altijd gelukkig.
Als het speelgoed beneden is, stop ik het in een doosje. Al die rommel die maar rondslingert in een hok, daar hou ik dus echt niet van!
In mijn doosje liggen nu: drie wc-rolletjes, mijn rinkelbal, een washandje en een stuk hout.

Wat heel gemeen is van de baasjes is dat ze alles er steeds weer uit halen en dan boven neerleggen. Heb ik het eindelijk weer netjes in mijn hok, maken zij er weer een rommeltje van!
Dan ga ik maar weer opruimen. Alsof ik niet iets anders te doen heb. Eten en drinken bijvoorbeeld en mezelf wassen en mijn knuffelkonijn poetsen en natuurlijk slapen. De baasjes weten best dat dat allemaal veel tijd kost. Dus baasjes: laat mijn hok nou eens opgeruimd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten