vrijdag 10 februari 2012

Konijnenweer

We vragen onszelf ook wel eens af: wat vinden we nou eigenlijk echt lekker konijnenweer? Als mensen steeds over het weer praten, willen wij daar ook wel eens iets van zeggen.
Maar: het is lastig te beslissen wat we met onze groep van zes nou het beste weer vinden. De Hollanders waren unaniem: zon met veel warmte!
Maximilaan vindt de warmte dan wel weer oké, maar dan tot een graadje of twintig. Anders is het te warm.
En dan nog Bianca. Een konijn apart. Bianca: "Door al mijn witte haar en mijn blauwe ogen, kan ik niet zo heel erg goed tegen al dat zonlicht. Ik verstop mij in de zomer dan ook vaak op een donker plekje. Of in ieder geval een plekje waar het zonlicht niet zo heel goed kan komen. Want ik word helemaal verblind door al dat licht en net als mijn baasjes moet ik ook heel goed uitkijken dat ik niet verbrand in de zon. Maar nu, in de koude dagen van de winter, is de zon ook wel weer lekker aan de vacht. Niet in mijn gezicht, dat is net zo fel als in de zomer, maar lekker opwarmen aan het zonnetje vind ik nu ook wel fijn. De kou mag van mij ook wel weg; met de warmte heb ik verder geen problemen. Dus ik denk dat ik ook wel de temperatuur van Maximiliaan wil en dan een beetje bewolking tegen al het felle licht."

Einstein en Jitske vinden het in de zomer èn in de winter eigenlijk wel lekker. "Tenzij het zo koud is als pas geleden. Dat is wel errug koud hoor! We waren blij dat we in de garage mochten gaan logeren. Daar was het ook niet warm, maar wel veel beter dan buiten. Geen wind hè? En dat scheelt een hoop. Vraag ook maar aan het baasje dat altijd op de fiets gaat.
Wij vinden het ook heel lekker om in het zonnetje te liggen. Einstein kan helemaal lang in de zon liggen: het baasje heeft hem al een keer - in de zomer - uit de zon gehaald en dat vond hij helemaal niet leuk."

Maar goed. Het lijkt erop dat het beter konijnenweer gaat worden na dit weekend. Dus als de baasjes weer 'aan het werk gaan' (???), dan kunnen wij weer naar buiten in onze eigen rennen! Jippie!!! Misschien mogen we de komende dagen ook al wel overdag buiten spelen, maar daar hebben ze ons nog niets over gezegd. We blijven duimen voor onszelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten