zaterdag 4 februari 2012

Even buiten spelen met z'n allen

Omdat het in de garage wel een beetje saai is - en veel kleiner dan buiten - mochten we vrijdagmiddag een paar uurtjes buiten spelen in onze eigen rennen.
Jitske vond het weer een beetje vreemd aan de pootjes, die sneeuw. Maar toch ook wel weer spannend.
Einstein maakt het niet uit: warm, koud, sneeuw, regen of zon, Einstein is altijd in een goed humeur en actief.
Wij in de grote groep wisten niet waar we moesten beginnen toen we in de ren zaten. Eerst in de sneeuw lopen? Newton wel. Of eerst het hok inspecteren? Bianca en Napoleon renden na een rondje buiten ook maar even de trap op om boven in het hok de boel te bekijken. Lodewijk had een gekke bui in de grote hondenmand. Lekker binkies maken in een mandje! En Britt moest alles van top tot teen en van links tot rechts bekijken. Tot slot Maximiliaan. Die zat te slapen toen hij uit de garage werd getild en in de grote ren werd neergezet. Enigszins verstoord keek hij eens om zich heen, vond het wel goed zo en sliep eerst maar eens verder. Maximiliaan vindt het nog steeds ongehoord dat hij zo uit zijn slaap werd gerukt. "Ik zat heerlijk in het hooimandje diep te slapen. Doe ik mijn ogen open: hooi weg, mandje weg en kóud! Ik zie alle andere konijnen rondrennen door de ren en kan alleen maar denken aan mijn mooie droom over zon en worteltjes. Ik heb eerst die droom maar uitgedroomd en ben daarna de sneeuw in gegaan. Vervolgens grote grote-voetenwas, want die sneeuw is wel gek aan de voeten hoor. Daarna heb ik samen met Britt de boel goed in de gaten gehouden. Na nog geen uur was het waterbakje al dichtgevroren en werden de brokjes ook wat hard.
De plasjes die waren gepleegd door ons waren niet meer nat maar alleen nog maar glad! Zo gek!
Aan het einde van de middag werd het weer kouder buiten en heeft ons baasje ons weer gevangen en in de garage neergezet. Wat eigenlijk ook wel weer lekker is. Kleiner dan buiten, maar we redden ons goed.
Hopelijk mogen we vandaag ook weer even buiten spelen. De zon schijnt dus het is vast lekker buiten!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten